درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 06:32:4 FA | AR | PS | EN
اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            






تاریخ نشر: 1402/11/18 - 11:10:1
تعداد بازدید: 354
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پنجمین تور منقطه ای بلینکن دارای چی پیامی است؟
 پنجمین تور منقطه ای بلینکن دارای چی پیامی است؟

بلینکن امیدوار است به توافقی دست یابد که بتواند به‌طور موقت جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه را متوقف کند، آزادی زندانیان باقیمانده را در ازای فلسطینی‌های بازداشت‌شده در زندان‌های اسرائیل تضمین کند و اجازه دهد تا کمک‌های بیشتری به نوار غزه برسد.

به گزارش انصار، انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا پنجمین تور منطقه‌ای خود را پس از عملیات هفت اکتوبر انجام داد. این تور منطقه‌ای با سفر به عربستان و دیدار با ولیعهد سعودی آغاز شد. مهم‌ترین محور مذاکراتی این دو سیاستمدار درباره آینده غزه پس از جنگ بود. با این حال بلینکن برای مدیریت تنش‌های منطقه‌ای ترجیح داد پس از این کشور رهسپار قطر و مصر شود تا این پیام را به رهبران عربی برساند که حملات اخیر علیه شبه‌نظامیان را نباید به‌عنوان تشدید جنگ تفسیر کنند.

انتونی جی‌بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روز سه‌شنبه به‌عنوان بخشی از سفر خاورمیانه‌ای خود با هدف جلوگیری از تبدیل حملات شبه‌نظامیان به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر و همراه کردن رهبران و متحدان مصری و قطری حول توافق آتش‌بس پیشنهادی برای غزه به این منطقه پر آشوب سفر کرد. «زولان کانو یانگز» در گزارش ۶فبروری در نیویارک‌تایمز نوشت، بلینکن در پنجمین سفر خود به منطقه از زمان حملات ۷اکتوبر، صبح روز سه شنبه وارد قاهره شد تا با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کند و سپس برای گفتگو با شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی (امیر قطر) و شیخ محمد بن‌عبدالرحمن بن‌جاسم آل‌ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور به دوحه برود.

به گفته وزارت امور خارجه، بلینکن سفر خود را از عربستان سعودی با دیدار با ولیعهد این کشور (محمد بن‌سلمان) آغاز کرد و درباره چگونگی دستیابی به «پایان پایدار بحران غزه» و همچنین نیاز به کاهش تنش‌ها در سراسر منطقه گفتگو کرد. به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، وی همچنین قرار است در این سفر با رهبران اسرائیل دیدار و از کرانه باختری هم بازدید کند. همه بازیگران کلیدی در مذاکرات بر سر توقف احتمالی جنگ در غزه اجماع دارند.

میانجی‌های مصری و قطری پیشنهادی را با حمایت امریکا و اسرائیل به حماس ارائه کرده‌اند که به موجب آن برای اولین‌بار از زمان آتش‌بس یک هفته‌ای در نومبر که طی آن بیش از ۱۰۰گروگان آزاد شدند، نبرد بین اسرائیل و حماس متوقف می‌شود. دولت بایدن و متحدان عربش هنوز منتظر پاسخ حماس به چارچوب توافقی هستند که شامل مبادله بیش از ۱۰۰گروگان اسرائیلی در غزه برای توقف درگیری‌ها و آزادی فلسطینی‌های بازداشت‌شده در زندان‌های اسرائیل می‌شود. یک مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود و جزئیات تلاش‌های دیپلوماتیک را فاش کند، گفت که بلینکن به متحدان امریکایی در منطقه خواهد گفت که حملات اخیر دولت بایدن علیه شبه‌نظامیان نباید به‌عنوان تشدید جنگ در خاورمیانه میانه تفسیر شود.

هواپیماهای جنگی امریکایی و انگلیسی با حمایت متحدان، یک سلسله حملات هوایی علیه حوثی‌های یمن انجام داده‌اند تا این گروه را از حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ بازدارند. میلر گفت که بلینکن و ولیعهد عربستان با اشاره به حملات حوثی‌ها از یمن که آزادی دریانوردی را تضعیف می‌کند، درباره «نیاز فوری برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای» گفتگو کردند. به گفته مقامات امریکایی، زمانی که در این سفر منطقه‌ای بلینکن از اسرائیل بازدید کند، انتظار می‌رود که نگرانی‌های امریکا را درباره تلفات غیرنظامیان در غزه بیان کند. بلینکن همچنین درباره آنچه دیپلومات‌ها آن را طرح‌های «روز بعد» برای اداره غزه پس از پایان جنگ می‌خوانند، از جمله نقش احتمالی تشکیلات خودگردان فلسطین که بخش‌هایی از کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل را اداره می‌کند، مذاکره خواهد کرد.

«هویدا سعد»، «مایکل لونسون» و دیگران هم در گزارش دیگری در نیویارک‌تایمز نوشتند، آنتونی جی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روز دوشنبه فشار دیپلوماتیک در خاورمیانه را برای دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در نوار غزه آغاز کرد. بلینکن در اولین توقف از سفری که شامل دیدارهایی از مصر، قطر، اسرائیل و کرانه باختری نیز می‌شد با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد. وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در صحبت با ولیعهد، «بر اهمیت رسیدگی به نیازهای بشردوستانه در غزه و جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری تاکید کرد.» در ادامه این بیانیه آمده است که آنها درباره «پایان پایدار بحران غزه که صلح و امنیت پایدار را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به‌طور یکسان فراهم می‌کند» گفتگو کردند.

بلینکن امیدوار است به توافقی دست یابد که بتواند به‌طور موقت جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه را متوقف کند، آزادی زندانیان باقیمانده را در ازای فلسطینی‌های بازداشت‌شده در زندان‌های اسرائیل تضمین کند و اجازه دهد تا کمک‌های بیشتری به نوار غزه برسد. اما بر اساس گزارش رسانه رسمی نیروهای دموکراتیک سوریه، حتی زمانی که بلینکن به دنبال کاهش تنش در منطقه بود، یک هواپیمای بدون سرنشین به پایگاهی در شرق سوریه که نیروهای امریکایی و متحدانش در آن مستقر هستند، حمله کرد و شش مبارز کرد را کشت. سرلشکر پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که در پی حمله هواپیمای بدون سرنشین هیچ آسیبی به نیروهای امریکایی گزارش نشده است.

نیروهای سوریه دموکراتیک این حمله را به یک گروه شبه‌نظامی منطقه ای نسبت می‌دهند. در دهه گذشته، نیروهای سوریه دموکراتیک که متشکل از جنگجویان اقلیت قومی کرد است، در شرق سوریه با حمایت یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده به‌عنوان شریکی محلی برای نبرد با داعش عمل کرده است. اگرچه داعش تا حد زیادی در آنجا شکست خورد، اما تعداد محدودی از نیروهای امریکایی هنوز در آنجا باقی هستند. نیروهای امریکایی در منطقه طی چند ماه گذشته بارها مورد حمله گروه‌های شبه‌نظامی قرار گرفته‌اند و این گروه‌ها پایگاه‌ها و نیروها را در عراق، سوریه و اردن و همچنین کشتی‌های متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده‌اند. ایالات متحده و متحدانش با چندین دور حملات هوایی، اهدافی را در یمن، سوریه و عراق مورد هدف قرار دادند.

در بحبوحه ترس از یک جنگ گسترده‌تر، نیروهای اسرائیلی روز دوشنبه در حال پیشروی به سمت رفح، شهری در جنوب غزه بودند که نقطه اصلی ورود کمک‌ها و پناهگاه صدها هزار فلسطینی است که در اوایل جنگ مجبور به ترک خانه‌های خود شده بودند. روز دوشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل رفح را «آخرین سنگر حماس» خواند. گالانت با اشاره به شهرهای دیگری در این قلمرو محصور که توسط نیروهای اسرائیلی بمباران شده است، گفت: «هر تروریستی که در رفح پنهان شده است باید بداند، آنها مانند کسانی که در خان‌یونس، غزه یا هر مکان دیگری در نوار غزه هستند، پایان خواهند یافت. تسلیم یا مرگ؛ گزینه سومی وجود ندارد.» چرخش به سوی رفح می‌تواند فشار بین‌المللی بر اسرائیل، از جمله نزدیک‌ترین متحدانش بر سر امنیت و رفاه غیرنظامیان را افزایش دهد.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن خاطرنشان کرد که رفح مجرای مهم برای کمک‌های بشردوستانه و مکانی است که امریکایی‌ها و سایر شهروندان خارجی توانسته‌اند غزه را ترک کنند و وارد مصر شوند. وی همچنین خاطرنشان کرد که بیش از یک میلیون نفر در آنجا پناه گرفته‌اند. او گفت: «بنابراین، ما می‌خواهیم هر عملیاتی که در آن منطقه انجام می‌شود، این موضوع را در نظر بگیرد.» تاکنون، بیش از ۲۷۰۰۰نفر در غزه در عملیات نظامی اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند. اسرائیل گفته که نیروهایش به جنگ در غزه ادامه خواهند داد تا زمانی که حماس شکست بخورد و گروگان‌های باقیمانده که گمان می‌رود تعداد آنها بیش از ۱۰۰نفر باشد، آزاد شوند. به هر روی، تا عصر دوشنبه، ایالات متحده چیزی برای اعلام علنی درباره توافق آتش‌بس نداشت. یک شبکه تلویزیونی وابسته به حماس، الاقصی، روز یکشنبه گزارش داد که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهادهای طرفین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، یک هفته پس از تدوین آن است.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/30030






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.